Elektronika modelarska

Quadrokopter Darwin jest nabytkiem z 2013 roku. Ramę dostałem od zaprzyjaźnionej firmy ArtFobia. Zrobiona jest z węglowych ramion, laminatowego centerplate. zamontowana na boom blokach i skręcona poliamidowymi śrubami - ani grama metalu w ramie, co przekłada się na małą masę wynoszącą 198 g.

Kopter na razie nie ma podwozia, siada na półce z pakietem. Widoczna na zdjęciu gąbka została założona do celów strojenia regulatorów wysokości, jako amortyzator, bo podczas strojenia można wpaść w oscylacje i niekontrolowanie przyziemić. Do normalnych lotów jest nieprzydatna, bo utrudnia poziome ustawienie koptera.

Quadrokopter Darwin

 

 

Wyposażenie quadrokoptera Darwin

Element wyposażeniaOpisŹródło zakupu
Pakiet LiPo 3S 2200mAh Hobbyking: Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack
Czujnik prądu 35A 36V Pitlab: Czujnik prądu 35A
Regulatory silników Turnigy Plush 18A na kontrolerze Silabs przeprogramowany na Fast PWM Hobbyking: TURNIGY Plush 18amp Speed Controller
Silniki Emax 2213-935KV ABC-RC: Silnik Emax Multi-copter MT2213-935KV - 192W - EMAX
Śmigła Gemfan 10x5 ABC-RC: Śmigła GF 10x5R + 10x5 - Nylon + Carbon - duża sztywność
Rama Ramiona z carbonowych rur 12mm ArtFobia
Sterownik Komputer pokładowy Autopitlot + IMU Invensense + Moduł pneumatyczny Pitlab
Odbiornik GNSS   Pitlab: Moduł GPS z magnetometrem HMC5883
Łącze komunikacyjne moduł bluetooth krótkiego zasięgu Pitlab: Moduł bluetooth UART
Interfejs użytkownika Wyświetlacz OLED RCTimer po modyfikacji
Link RC eLeReS 433MHz + antena dipol 1/4 z przeciwwagą Cyberdrones: EleReS
Zasilanie BEC z jednego z ESC  
Oświetlenie brak  

 

Parametry eksploatacyjne

Konfiguracja regulatorów PID

Masa RTF: 925g

Prąd zawisu: 8,515 A

Rozstaw silników po przekątnej: 470mm

Lataj bezpiecznie swoim UAV