Elektronika modelarska

Newsy

Nowinki dotyczące różnych zagadnień dotyczących działalności i użycia projektów Pitlaba

Zatrzask 16mmDługo oczekiwane zatrzaski marki ArtFobia są już dostępne w ofercie PitLab.Sklepu. Obecnie mamy na stanie magazynowym zatrzaski na ramiona o średnicy 12 i 16mm. Zatrzaski na rurę o średnicy 22mm są jeszcze na etapie testów i pojawią się w najbliższej przyszłości.

Używając zatrzasków możesz przerobić swojego wielowirnikowca na wariant ze składanymi ramionami. Jest to metoda ułatwiająca transport i przechowywanie dużego koptera.

 

Dodatkowo mamy w ofercie amortyzatory wibracji o różnych stopniach twardości:

 Znajdują one zastosowanie przy tłumieniu drgań tworzonych przez układ napędowy. Separują część napędową od części wizyjnej umożliwiając uzyskanie  zdjęć lotniczych bez rozmycia i efektu yello.

amortyzatry

mocowania silników

W styczniu 2014 w ofercie sklepu pojawiły się płytki mocujące do silników dopasowane do boom bloków 12mm, 16mm oraz 21,5 i 22mm. Dostępne są w dziale Akcesoria dla wielowirnikowców.

Wykonane są z czarnego laminatu 1,5mm. Wyposażone są w slot do wyprowadzenia przewodów, chroniący je przed uszkodzeniem w przypadku uderzenia końcówką ramienia w twardą powierzchnię.

Posiadają otwory do montażu najpopularniejszych silników w danej klasie rozmiarowej. Szczegóły są przedstawione w opisie produktu w sklepie. Gdyby okazało się że są rozsądne silniki dla wielowirnikowców nie dające się zamocować na płytkach proszę o informację, będziemy modyfikować projekt.

 

Czytaj więcej: Styczniowe nowości

Autopitlot v.2.1Jest już nowa wersja 2.1 płyty głównej komputera pokładowego AutoPitLot. Różnice względem poprzedniej to zmniejszona bateria zegara przeniesiona na spód, powiększone mocowanie umożliwiające montaż przez gumowe amortyzatory i przede wszystkim zmiana sposobu sterowania serwami umożliwiające odświeżanie pierwszych 8 kanałów z pełną częstotliwością 400 Hz.

Zamiast dwóch złącz obrotomierzy pojawiło się złącze umożliwiające podpięcie dwu sonarów lub obrotomierzy. W wersji z zewnętrznym multipleksowaniem może obsłużyć do 16 sonarów.

Ostatnia zmiana to brak pionowej płytki interfejsowej z gniazdem karty i USB. Te rzeczy razem z LED statusu wywędrowały na zewnętrzną płytkę podłączaną na kabelku.  Celem jest umożliwienie zabudowy komputera przy zachowaniu dostępu do karty i widoczności LED.

Dzisiaj płytka została oblatana na moim testowym Quadrokopterze. Pierwszy lot odbył się na dworze, jednak niska temperatura i zlodowaciały śnieg nie zachęcają do strojenia regulatorów, wiec dalszą część lotów wykonałem w biurze. Do tej pory bałem się latać w ograniczonej przestrzeni biura, gdzie trzeba się zmieścić w sześcianie 2x2x2 m3. Zawsze latałem na placu gdzie mam 30x30x30 m3 przestrzeni i do pewnych testów to było za mało. Nie wiem czy to presja zimy, trochę większe umiejętności czy lepszy sprzęt (pewnie wszystko po trochu) ale okazuje się że można latać nawet w tak małej przestrzeni.

Czytaj więcej: Nowa wersja płyty głównej AutoPitLot

Chciałbym pokazać film demonstrujący bieżący status komputera pokładowego AutoPitLot. Ostatnio APL nabył umiejętność obsługi sonaru. Pomiar wysokości przy użyciu sonaru jest znacznie dokładniejszy niż pomiar barometryczny, jednak ma ograniczony zasięg do ok. 1.5m.

Czytaj więcej: AutoPitLot z sonarem

Paczkomaty

Działa już kolejny kanał dystrybucji: Paczkomaty. Lubię ten sposób wysyłki, bo nadawania i odbiór nie jest ograniczone czasowo, można odebrać przesyłkę bez kolejki o dowolnej porze dnia i nocy. O każdej operacji jesteśmy powiadamiani e-mailem i SMS-em. W porównaniu do wycieczki na pocztę czy oczekiwania na kuriera jest to o wiele wygodniejsze.

Czas realizacji wynosi ok. 2 dni roboczych. Jedynym minusem jest jeszcze niewielka liczba paczkomatów, głównie w eiekszych miastach, ale co tydzień dostaję informacje o nowych punktach w moim mieście.

Moim zdaniem ta usługa ma przed sobą dużą przyszłość.

 

 

Moduł glonassZ nowości sprzętowych pojawił się moduł z odbiornikiem GLONASS i opcjonalnym magnetometrem. Moduł jest bardzo obiecujący, ponieważ do obliczania pozycji wykorzystuje dwie konstelacje satelitów: amerykański GPS i rosyjski GLONASS. Daje to dwukrotnie większą liczbę dostępnych satelitów, co jest istotne w trudnych warunkach, np. miejskich. Z robionych badań porównawczych wynika ze pozycja obarczona jest mniejszym szumem i prawdopodobnie jest dokładniejsza a przynajmniej ma mniejsze wskaźniki rozmycia precyzji VDOP i HDOP.

Polecenia konfiguracyjne są takie same jak dotychczas używanych modułów GPS. Trochę inny jest protokół, ale wszystkie nasze urządzenia (OSD, AP i APL) już go wspierają, więc

Podobnie jak jego wcześniejsi bracia, moduły GPS, ma możliwość zamontowania na płytce jednego z trzech układów magnetometrów.

Lataj bezpiecznie swoim UAV

Logowanie